آخرین اخبار
کد مطلب: 126007
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر:
حکام بحرين و سعودي با خيانت به فلسطين گام در باتلاق نهاده‌اند/ مبادا سيل‌زدگان فراموش شوند
تاریخ انتشار : 1398/03/15
نمایش : 1254
رهبر انقلاب پس از نماز عيد فطر مصلي امام خميني (ره) فرمودند: مسائل مردم سيل زده را فراموش نکنيد ضمن اينکه بايد با جديت مشکلات مردم سيل زده را پيگيري کرد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در خجسته عيد سعيد فطر، عيد بندگيِ موحدان، مردم مؤمن ايران اسلامي به شکرانه يک ماه روزه‌داري و عبادت در پيشگاه خداوند متعال به نماز ايستادند و بهترين‌ها را از درگاه پروردگار کريم مسألت کردند. کانون اين جوشش پر شور و مؤمنانه، مصلاي امام خميني(ره) تهران بود که نماز عيد، با شکوهي وصف‌ناپذير به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در خطبه اول نماز عيد، ضمن تبريک اين عيد بزرگ به امت اسلامي و ملت ايران، به ارواح پاک شهداي واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ درود فرستادند و از خداوند خواستند ملت ايران را در راه پر افتخار شهيدان ثابت قدم بدارد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين تشکر عميق قلبي خود را به ملت ايران به دليل حضور با شکوه در راهپيمايي عظيم روز قدس ابراز کردند و گفتند: حضور قوي و مستحکم مردم در اين حرکت بزرگ، در سياستهاي جهاني و اراده‌هاي دشمنان ملت ايران بسيار تأثيرگذار است و محاسبات آنها را دچار اخلال مي‌کند.
ايشان ماه مبارک رمضان را «ماه رحمت و برکات الهي، ماه غبارزدايي از دلها و ماه بروز ايمان» خواندند و با اشاره به جوانان و نوجواناني که با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات با روزه گرفتن در روزهاي گرم، امر الهي را اطاعت کردند، افزودند: اين صحنه‌ها نشان مي‌دهد ايمان و معنويت در نسلهاي جوان رو به رشد و افزايش است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي حضور پر طروات و با شکوه مردم در محافل قرائت و جزءخواني قرآن کريم، مجالس وعظ و شنيدن سخنراني‌ها معرفت‌افزا و بصيرت‌آفرين، و اشکهاي جاري در سحرهاي ماه مبارک رمضان را نعمت‌هاي بزرگ الهي برشمردند و گفتند: اين ذخاير معنوي که برخاسته از دلهاي پاک جوانان و نوجوانان است به آينده کشور برکت مي‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامي، اجتماعات عظيم مردم در شبهاي قدر را يکي ديگر از جلوه‌هاي مهم و عبرت‌انگيز عبوديت دانستند و خاطرنشان کردند: در شبهاي قدر، افراد و قشرهاي مختلف اجتماعي با لباسها و شيوه‌ها و رفتارهاي گوناگون، همگي در زير يک سقف جمع و با توسل به درگاه الهي اشکهايشان جاري مي‌شود که بايد اين فرصتهاي بزرگ را قدر دانست.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در خطبه دوم نماز عيد، با اشاره به برخي عادات اسلاميِ مبارک از جمله همياري‌هاي مردمي که در کشور رو به توسعه است و در ماه مبارک رمضان نيز چشمگير بود، گفتند: گرايش روزافزون مردمي براي کمک به برپايي سفرهاي ساده افطاري در مساجد، حسينيه‌ها و اماکن عمومي، و همچنين کمک رمضاني مردم به سيل‌زدگان از جمله اين اقدامات نيک و مردمي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه آحاد مردم و همچنين مسئولان، موضوع سيل‌زدگان را فراموش نکنند، افزودند: يکي از کارهاي لازم و فوري، مسائل سيل‌زدگان است که مسئولان بايد با جديت مشکلان آنان را پيگيري و حل کنند، بخصوص در مناطقي همچون خوزستان که با گرماي طاقت‌فرسا مواجه هستند.
ايشان در ادامه با اشاره به موضوع فلسطين و نقشه خائنانه آمريکا با عنوان «معامله قرن»، آن را از مسائل درجه يک دنياي اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: خيانت برخي کشورهاي اسلامي همچون بحرين و عربستان زمينه‌ساز چنين نقشه خباثت‌آميزي شده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به ميزباني بحرين براي اجلاس اقتصادي، طرح موسوم به معامله قرن افزودند: اين اجلاس متعلق به آمريکايي‌ها است اما حکام بحرين با ضعف و ناتواني و روحيه ضد مردمي و ضد اسلامي خود ميزبان و زمينه‌ساز اين اجلاس شده‌اند و حکام بحرين و سعودي بايد بدانند در چه باتلاقي گام نهاده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه طرح موسوم به معامله قرن هيچگاه به سرانجام نخواهد رسيد، از کشورهاي عربي و همچنين گروههاي فلسطيني که مخالفت خود را با اين طرح اعلام کرده‌اند، تشکر کردند.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس